پسران ایرونی

ورود دختران ممنوع

پسران ایرونی

ورود دختران ممنوع

علت اصلی چاقی در کودکان چیست؟

دانشمندان با انجام تحقیقاتی در مدت 11 سال علت اصلی چاقی را غذایی دانستند که کودکان مصرف می‌کنند و میزان فعالیت بدنی آن‌ها را در درجه دوم اهمیت قرار دادند.

در این تحقیقات که روی بیش از 200 کودک و به مدت 11 سال انجام شد دانشمندان متوجه شدند علت چاق شدن کودکان بی‌تحرکی نیست، بلکه غذایی که آن‌ها می‌خورند باعث چاق شدن و در نتیجه بی‌تحرک شدن آن‌ها می‌شود.
در این تحقیقات این طور نتیجه گرفته شده است که برنامه‌ها برای مبارزه با چاقی کودکان باید تمرکز بیش‌تری روی غذای کودکان داشته باشند و میزان تحرک، فعالیت بدنی و ورزش کردن کودکان در مرحله دوم اهمیت قرار می‌گیرند.
در این گزارش اعلام شده است که قطعا بین فعالیت بدنی و چاقی رابطه وجود دارد و ورزش کردن کودکان حتما برای آن‌ها فواید زیادی به همراه دارد. اما علت اصلی چاقی در کودکان نوع و میزان غذایی است که آن‌ها مصرف می‌کنند.
برای بررسی این موضوع محففان مطالعه‌ای را روی بیش 200 کودک مدرسه‌ای و در طول مدت 11 سال انجام دادند.
در این مدت میزان فعالیت بدنی و چربی بدن کودکان به طور دقیق و در فواصل زمانی منظم اندازه گیری شد.
در این تحقیقات هیچ شواهدی که نشان بدهد فعالیت بدنی و ورزش کردن بیش‌تر می‌تواند تاثیری بهتری روی وزن کودکان داشته باشد به دست نیامد، اما محققان متوجه شدند کودکانی که وزن بیش‌تری پیدا می‌کنند تحرک بدنیشان کاهش پیدا می‌کند.
این تحقیقات نشان می‌دهد 10 درصد افزایش چربی در یک کودک 7 ساله میزان تحرک بدنی و ورزش کردن شدید او را نزدیک به 4 دقیقه در روز کاهش می‌دهد.
در این مطالعات هم‌چنین آمده است کودکانی که دارای اضافه وزن هستند نسبت به شکل ظاهری بدن خود احساس بدی پیدا می‌کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند در باشگاه‌های ورزشی شرکت نکنند و کم‌تر ورزش کنند. علاوه بر آن این کودکان در هنگام ورزش کردن ممکن است دچار درد شوند که همین موضوع نیز احتمال فعالیت بدنی را در آن‌ها کاهش می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد