پسران ایرونی

ورود دختران ممنوع

پسران ایرونی

ورود دختران ممنوع

پیامک

به یارو می گن با وطن جمله بساز می گه : من دیروز سر و تنم را شستم   می گن : خره وطن با طی دسته داره   می گه : اتفاقا ً منم با طی دسته دار خودم رو شستم


اگر دیدی جوانی به درختی تکیه کرده، بدان بنزین نداره سکته کرده

یک روز دو تا خالیبند واسه هم خالی می بستند. اولی میگه: ما یه کوه کنار خونه مون داریم که هر وقت می گیم جاسم، دو سه بار میگه جاسم.... جاسم.... جاسم.... دومی میگه: این که چیزی نیست، ما یه کوه داریم کنار خونه مون که هر وقت می گیم جاسم، میگه: کدوم جاسم


به عربه میگن: در رو ببند هوای بیرون سرده. میگه: مثلا اگر من در رو ببندم هوای بیرون گرم میشه؟

 

ادامه مطلب ...

جک توپ


بهترین روش برای گفتن دوستت دارم فقط یه لبخنده........نیشتو ببند!

ادامه مطلب ...

جک توپ


گریه هایم بی صداست عشق من بی انتهاست ردپای اشک هایم را بگیر تابدانی خانه عاشق کجاست تقدیم به چشمی که اشکش منم، تقدیم به اشکی که غمش منم، تقدیم به شمعی که پروانه اش منم، تقدیم به گلزاری که گلش...تویی.وتقدیم به عشقی که عاشقش منم


به یاد آرزوهایی که میمیرند سکوتی میکنم سنگین تراز فریاد


ادامه مطلب ...

جشن دو قلوها در انگلستان

این مسابقات در Pineapple Studios لندن با حضور بیش از 30جفت دوقلو برگزار شد،کاترین و آماندا از لهستان جایزه شبیه ترین دوقلوی جهان را از آن خود کردند .برای مشاهده عکس ها در ابعاد واقعی بر روی آن ها کلیک نمایید.

 
نمایش 
اندازه واقعی
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...

محبوب ترین مجموعه آموزش زبان انگلیسی- BBC DVD English

محبوب ترین مجموعه آموزش زبان انگلیسی- BBC DVD English
http://dl.vatandownload.ir/img/bbc-eng.jpg

  (بخش ویژه دانش دانلود ) - به همراه کتاب های مورد نیاز برای این مجموعه PDF

آموزش به صورت فایل های ویدئویی و کتاب PDF

در عصری که ما زندگی میکنیم زبان انگلیسی اجباری می باشد همان طور که یادگیری کامپییوتر و اینترنت اجباری شده است.یادگیری زبان یعنی بازشدن دروازه ای جهانی برای شما عزیزان
در این مجموعه آموزش زبان انگلیسی به روشی ساده و بر اساس فیلمهای کوتاه آموزشی قرار گرفته است.
آموزشها در 4 سطح از مقدماتی تا پیشرفته هستند.

ادامه مطلب .. ادامه مطلب ...

ترک پا چیست؟

یکی از شکایات شایع بیماران خصوصاً بانوان، شاخص خشکی های کوچک تا ترک های شدید کف پا می باشد. این ضایعات به دو دسته "فیزیولوژیک و بیماری های پوستی" طبقه بندی می شوند.
فیزیولوژیک
در مناطقی که آب و هوای خشک دارند به دلیل کمی رطوبت هوا و تابش نور خورشید و باد به تدریج آب میان بافتی پوست کاهش یافته و خشک می گردد. افرادی که به دلیل شغل، سرگرمی و یا ورزش زمان های طولانی تری را در هوای باز می گذرانند بیشتر با این پدیده ی پوستی بیشتر مواجه می شوند.خشکی پا و خصوصاً کف پا در ناحیه پاشنه، بیشتر در بانوان خانه دار دیده می شود که روزها در منزل بدون جوراب و با پای برهنه، تردد می نمایند و به همین دلیل خشکی پوست پا از شکایات عمده ی بانوان است. خانم هایی که عادت به شستشوی مداوم پاها دارند، به طور کامل و با دقت پاها را خشک نمی کنند و از کرم های مرطوب کننده و چرب کننده بعد از هر شستشو استفاده نمی نمایند پاهایشان دچارخشکی شدیدتری می شود. مردان به دلیل پوشیدن کفش در طی روز و این که اصولاً تعریق مردان بیش از است کمتر دچار این عارضه می شوند.

ادامه مطلب ...

پاسخ دانشمندان به معمای مرغ و تخم مرغ

دانشمندان بالاخره پاسخ این معمای قدیمی را که تخم مرغ اول بوجود آمده است یا مرغ پیدا کردند.
واحد مرکزی خبر به نقل از سی ان ان گزارش داد، دانشمندان در انگلیس در مطالعاتشان روی پوسته تخم مرغ موفق شدند پاسخ این معمای قدیمی را پیدا کنند.

آنها در مطالعاتشان دریافتند که تخم مرغ بدون پروتئین موجود در تخمک مرغها تشکیل نمی شود زیرا این پروتئین از عناصر مهم در پوست تخم مرغ است.

از این رو دانشمندان نتیجه گرفتند که مرغ اول بوجود آمده است اما اینکه مرغ خود از کجا بوجود آمده است همچنان یک معماست.

اواز خواندن پرندگان صد برابر سریع تر از چشم به هم زدن انسان!

                                           

 برخی از پرندگان نغمه خوان میتوانند با سرعتی که قبلا غیر ممکن تصور میشد یعنی یک صدم یک چشم به هم زدن انسان،ماهیچه ی صوتی خود را منقبض و آزاد کنند.

تحقیقات جدید نشان میدهد دو نوع پرنده ی نغمه خوان،لحن خود را با ماهیچه هایی اَبَر سریع به وجود می آورند که این کار مشابه ی شیوه ای است که مارهای زنگی ، برخی از گونه های ماهی و کبوتر طوقی به کار میبرند.

سار اروپایی که در سراسر اروپا و آسیا و شمال آمریکا یافت میشوند و فنچ گورخری که در استرالیا و اندونزی زندگی میکنند،با سریع ترین انقباض ماهیچه های هنجره که تا کنون تشریح شده است،آوازشان را کنترل میکنند.

هر چند آن ها فقط دو نوع پرنده ی نغمه خوان را آزمایش کرده اند اما به  احتمال زیاد همه ی پرندگان آواز خوان این ماهیچه را دارند.

انگور،ضعف بدن را کاهش میدهد

                                            

پزشکان متخصص تغذیه معتقدند؛انگور میوه ای سرشار از پتاسیم و مقادیری منیزیم؛کلسیم؛آهن؛فسفر؛آلبومین و ویتامین های( A و B و C )است که ضعف بدن را سریع کاهش میدهد. 

به گفته ی آنان هر شخص در روز باید انگور میل کند،زیرا میوه ای ضد عفونی کننده نیز می باشد و همچنین برای در درمان بیماری هایی مثل یبوست،عوارض روماتیسم،کم خونی و حتی سرطان نیز سودمند است. 

وقتی انگور میل میکنید پس از آن آب سرد ننوشید یا میوه های خشک مثل برگه ی هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید زیرا دچار دل درد میشوید. 

یکی از خواص انگور،صاف کننده و (مولد خون بودن)آن است. انگور قند خون را هم تنظیم میکند.به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی هم بهتر است

جوجه ی پرندگان چگونه آواز خواندن می آموزند؟

                                                

مطالعات جدید نشان میدهد؛جوجه های پرندگان هنگامی که در خواب به سر میبرند با مرور آواز در ذهن خود میتوانند آن را بیاموزند سیگنال های ضبت شده توسط محققان دانشگاه شیکاگو از مغز ده ها پرنده بیانگر این نکته است که مغز این جانداران در ارتباط با آوازی که روز گذشته آن را شنیده اند فعالیت شدیدی از خود به نمایش میگذارد.تاثیر خواب به شکل گیری حافظه امری است که از گذشته به اثبات رسیده اما اطلاعات جدید از این لحاظ با ارزش هستند که توانسته اند اولین تغیرات مغزی را در پرندگان و در ارتباط با اولین لحظه های شکل گیری حافظه به ثبت برسانند.آزمایش ها نشان میدهد که جوجه های پرندگان پس از اتمام زمان استراحت؛نسبت به روز گذشته در ارائه ی آواز خود پیشرفت کرده اند که این پدیده فعالیت مغزی آن ها را در ارتباط با آواز شنیده شده تایید میکند به این معنی که یاد گیری جوجه های پرندگان در طول روز؛ از خود پیشرفت فراوانی نشان نداده و با گذشت یک روز دچار تغیییر میشود.محققان این تغییرات را در فعالییت های مغزی پرندگان با استفاده از قرار دادن الکترودی بسیار کوچک در میان سلول های مغز  به ثبت رسانده و مشاهده کردند که این فعالیت ها شب هنگام به صورتی انفجاری افزایش میابند. مغز پرندگان هنگام شب آواز های شنیده شده را شناسایی کرده و سپس به صورت اطلاعاتی جداگانه رمز گذاری میکند و این فرآیند در میان پرندگان مختلف متفاوت است.نکته ی قابل توجه در این مطالعات این است که فرآیند یاد گیری پرندگان پس از شنیدن صدای آواز خودشان تسهیل شده و انفجار فعالیت های مغزی در ذهنشان ناپدید میشود. 

محققان بر این باورند که بسیاری از جانداران از جمله انسان از این شیوه به یادگیری و تشکیل حافظه ی بلند مدت خود میپردازند و به همین دلیل افزایش دامنه ی مطالعات در این زمینه میتواند قسمت هایی از اسرار حافظه ی انسانی را نیز آشکار کند.