پسران ایرونی

ورود دختران ممنوع

پسران ایرونی

ورود دختران ممنوع

چرا کانگورو ، کانگورو نامیده شد

سالها قبل، یکی از جانور شناسان برای نخستین بار به استرالیا رفت. ناگهان از مشاهده جانور عجیبی که با دم بلندش، جهش کنان طول صحرا را می پیمود، به هیجان آمد. رو به یکی از بومیان کرد و پرسید نام این جانور چیست؟

مرد بومی پاسخ داد: کانگورو ، پس از بازگشت جانورشناس به کشورش، عکس و تفصیلات جانور عجیبی که می پنداشتند کانگورو نام دارد در روزنامه ها چاپ شد، و امروز نیز به همین اسم نامیده می‌شود.

اما بد نیست بدانید سالها بعد که دانشمندان با زبان بومیان استرالیا آشنا شدند دریافتند که واژه کانگورو در زبان بومیان آن سرزمین یعنی: «من نمی دانم.» به هر حال این نام که حاصل یک اشتباه لپی می باشد، از آن زمان تا کنون بر روی این جانور باقی مانده است.

این هم از مطلب این دفعه وبلاگم. امیدوارم که مفید بوده باشه و مورد توجه همه شما دوستان قرار گرفته باشه…!

راز سرعت دلفین ها کشف شد

چگونگی توانایی شنای سریع دلفینها برای اولین بار در سال 1936 و زمانی که یکی از جانورشناسان به سرعت 32 کیلومتر بر ساعت دلفینها در هنگام شنا پی برد، مورد توجه دانشمندان قرار گرفت. به گفته جانورشناسان یکی از دلایل شگفت انگیز بودن این سرعت، نداشتن ماهیچه‌های کافی برای شنا در بدن این ماهی بزرگ است که با سرعت وی در تناقض است. سپس جانورشناسان اعلام کردند که این سرعت می‌تواند در نتیجه خصوصیات پوست این جانداران به وجود آید که تحقیقات گسترده این نظریه را رد کرد.اکنون گروهی از دانشمندان موسسه پلی تکنیک رنسلیر با استفاده از سیستم پیچیده تصویربرداری زیر آب موفق به اندازه گیری قدرت دم دلفین شدند و دریافتند که این قسمت از بدن جاندار دارای قدرت و فشاری برابر 212 پاوند است.محققان با مطالعه میلیونها حباب به جامانده از شنای دلفینها در آب موفق به بررسی حرکات پیچیده آب در هنگام شنای این ماهی‌ها شدند و با تصویر برداری از شنا در محوطه‌ای مخصوص، فشار دم آنها را بر اساس وزن آنها و عمق شیاری که توسط ماهی در آب ایجاد می‌شد به دست آوردند. بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، محققان پس از مشاهده نتایج مطالعات خود نظریه عدم حضور ماهیچه‌های کافی برای شنای سریع در دلفینها را رد کرده و فشار دم این ماهی‌ها را بسیار قدرتمندتر از آنچه تصور می‌شد اعلام کردند.

اس ام اس های طنز و سرکاری ماه رمضان

نظریه فلسفی غضنفر  درباره روزه:

انسان در این دنیا مسافری بیش نیست

و روزه بر مسافر واجب نیست !

ادامه مطلب ...

اس ام اس و پیامک آغاز ماه مبارک رمضان

بـر هــر نفست اشاره دارد رمضان / بر عشق و عطش نظاره دارد رمضان

در ظلمت بیکرانه ی شبهامان / دریا دریا ستاره دارد رمضان . . .

ماه ضیافت الهی مبارک

* * * * اس ام اس و پیامک ماه رمضان * * * *

این دهان بستی دهانی باز شد / کو خورنده‌ی لقمه های راز شد

لب فـروبند از طعام و از شراب / سوی خـوان آسمانی کن شتاب . . .

ماه ضیافت الهی بر شما مبارک

ادامه مطلب ...

اس ام اس و پیامک آغاز ماه مبارک رمضان


فرا رسیدن ماه زولبیا و بامیه، بی خوابی شبانه

گرسنگی روزانه، روز شماری ماهانه

پرخوری سحرانه، افطاری شاهانه

و توقع آمرزش سالانه !

مبارک باد!

ادامه مطلب ...

پیرترین سگ دنیا

سگی خانگی در آمریکا که به نوشته کتاب رکوردهای گینس، پیرترین سگ دنیا بود در ۲۱ سالگی مرده است.

این سگ که شانل نام داشت، بر اساس مقیاس عمر سگ ها ۱۴۷ سال عمر کرده است.

به گفته دنیس……..سگی خانگی در آمریکا که به نوشته کتاب رکوردهای گینس، پیرترین سگ دنیا بود در ۲۱ سالگی مرده است.

این سگ که شانل نام داشت، بر اساس مقیاس عمر سگ ها ۱۴۷ سال عمر کرده است.

به گفته دنیس و کارل شانسی، مالکان شانل، او روز جمعه در خانه آنها در ایالت نیویورک مرد.

مسوولان گینس در ماه مه گذشته با حضور در جشن تولد شانل در منهتن نیویورک، به او گواهی “پیرترین سگ دنیا” را اعطا کردند.

صاحبان شانل می گویند او به طور روزانه پیاده روی می کرد ولی دارای عادات بدی نیز بود.

آنها می گویند شانل از خوردن کره و شکلات که گفته می شود برای سلامت سگ ها مضر است، لذت می برد.

خانواده شانسی همچنین می گویند شانل علاقه زیادی به پوشیدن پولیور داشت زیرا نسبت به سرما حساس بود.

خانواده شانسی طول عمر شانل را به زندگی سالم او مربوط نمی دانند بلکه می گویند خداوند به او عمر طولانی داده است.

خانواده شانسی بعد از این که متوجه شدند کتاب رکوردهای گینس فاقد رکوردی برای طول عمر سگ هاست، سگ خانگی خود را برای کسب این عنوان کردند.

اما مالک سگ دیگری که مکس نام دارد، مدعی است او ۲۶ سال سن دارد

فرق درس خوندن دخترها و پسرها

دخترها:

بعضی از اونا واقعاً می خونند وقتی میرن سر کتاب تا یکی دو ساعت دیگه کلشونو از کتاب بر نمی دارند . عادت دارند زیر مطالب کتاب خط بکشند که بعدا بخونند

بعضی هاشون هم که مثلا درس می خونند کتاب جلوشونه چشمشون هم روی کتابه ولی حواسشون یه جای دیگست …

یه عده ای هم هستند که به بهونه اینکه مشکل دارن زنگ میزنند خونه دوستشونو دوستشون هم از خدا خواسته حدود یک ساعت و اندی به طوری که اشک و دود تلفن در میاد برای هم قصه بی بی چساره تعریف می کنند.

و اما پسر ها:

یا درس نمی خونند یا وقتی می خواند بخونند باید حسش بیاد. وقتی حسش میاد که شب امتحانه …

یه کم که درس  خوندند یه موردی پیش میاد و بهش خیره می شوند

و به یه چیزی فکر می کنند بعد انگار که درس خوندند بلند میشند میرن استراحت می کنند بعد از یک ساعت استراحت دوباره میرند میشینند فکر می کنند . وقتی فکرشون تموم شد کتاب را ورق میزنند یه کم براندازش میکنند وزنش می کنند استخاره می کنند برای خودشون تقسیمش می کنند میگند تا ساعت فلان اینقدر می خونم تا ساعت فلان اینقدر بعد میرن استراحت کنند . حین استراحت حسشون  تموم میشه

حال ندارند برند  بخونند ولی چون می دونند فردا امتحان دارند پا میشند میرند سر کتابشون.

همینجور که می خونند هیچی حالیشون نیست چون جای دیگه فکر می کنند(لازم به ذکر است که هیچ وقت در هیچ موقعیتی فکر نمی کنند فقط موقع درس خوندن فکرشون میاد) بعد از نیم ساعت دوباره میرن استراحت، بعد سه ربع استراحت می بینند خیلی دیر شده .دوباره میرنند درس بخونند این بار می خونند یه چیزایی هم یاد میگیرند ولی چیزایی که یاد نمی گیرند را میذارند که فردا از دوستاش بپرسند یه کم به معلمشون فحش میدند می گند اینارو درس نداده . خلاصه آخرش نمیرسند کتاب را تموم کنند فردا میرند میبینند که دوستاشون یه چیزایی می گند که تا حالا به گوششون نخورده بعد اعصابشون خرد میشه اونایی هم که خونده بودند یادشون میره به همین سادگی

روزه در دیابتی های تحت درمان با انسولین

تزریق انسولین

یک فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم گفت: آن دسته از بیماران دیابتی که تحت درمان با انسولین هستند و به دفعات باید در طول روز غذا میل کنند نمی توانند روزه بگیرند.   

دکتر مجتبی ملک در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا با اشاره به دسته بندی بیماران دیابتی افزود: تیپ یک بیماران دیابتی که از بدو تشخیص بیماری خود، بیش از یک بار در طول روز انسولین تزریق می کنند توصیه می شود از گرفتن روزه امتناع کنند.

ادامه مطلب ...

استرس، باعث مرگ زودهنگام می ‌شود

استرس

یک گروه از محققان روانشناس اعلام کردند: استرس، اضطراب و فقر در اوایل زندگی می ‌تواند باعث بروز بیماری طولانی و مرگ زودهنگام شود.

به گزارش بی ‌بی سی، تعدادی از تحقیقات نشانگر آن است که استرس ‌های دوران کودکی ناشی از فقر و تجاوز به عنف می ‌تواند باعث بروز عوارض قلبی، تورم عروق و پیر‌شدن سریع سلول‌ های بدن شود. محققان آمریکایی می ‌گویند: تجارب نامطلوب اولیه در زندگی انسان می ‌تواند دوره ‌ای از بیماری طولانی مدت را در پی آورد. یک محقق انگلیسی نیز می ‌گوید: در نتیجه تحقیقات جدید شواهد بیشتری از تأثیر استرس در دوران کودکی بر جسم انسان به دست آمده است.

در یکی از موارد تحقیقی محققان دانشگاه پیتسبورگ ارتباط میان زندگی در فقر و علائم اولیه بروز عوارض قلبی در 200 نوجوان سالم را مورد بررسی قرار دادند.

ادامه مطلب ...

آواتار شخصیت های معروف

چند روزی است که فیلم جدید جیمز کامرون به نام Avatar اکران شده است. فیلمی که اگر آن را ببینید تمام تصورات شما را از جلوه های ویژه و تکنولوژی متحول خواهد کرد و در واقع درب جدیدی در صنعت سینما محسوب می شود. اگر به نظرتان فیلم Dark Knight خوب بوده یا اینکه Transformers را فیلمی پر از جزئیات و هیجان می دانید، باید بدانید که آواتار این فیلم ها را به راحتی تا می زند و درون جیب اش قرار می دهد!  

فیلم در زمان آینده اتفاق می افتد و در مورد یک نظامی معلول است که به سیاره ای به نام پاندورا می رود تا در آنجا ماموریت ای غیرعادی را انجام بدهد...

 

4936.jpg

ادامه مطلب ...